One down, one to go - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Amarens & Irma - WaarBenJij.nu One down, one to go - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Amarens & Irma - WaarBenJij.nu

One down, one to go

Blijf op de hoogte en volg Amarens & Irma

23 April 2014 | Indonesië, Lombok

Er zit al bijna een maand op en we hebben er, aangezien we 24 mei terugvliegen, nog precies één te gaan.

Na de heerlijke weken op de Gili's en een bizar 90's trance, techno feestje op het strand met vuurdansers en blacklightperformers pakten we (3 dagen later dan gepland) de boot naar Bangsal harbour op Lombok.
Daar ontmoetten we Kate uit Amerika en met haar hobbelden we 2,5 uur in een busje richting het zuiden: Kuta. Ze nam intrek in dezelfde homestay en huurde met ons een stalen ros met motor, beter bekend als scooter, om het eiland mee te verkennen.

De hoofd a tractie van Lombok is vulkaan Rinjani, dus die hebben we overgeslagen.
Wel hebben we superfijne ritjes gemaakt en heeft Am leren scooter rijden. Heuvels en filmachtige uitzichten zijn kenmerkend voor de zuidkant van het eiland. We moesten wel even omschakelen van motorloze eilanden naar verkeerchaos zonder verkeersregels.

Zolang je elkaar niet raakt is het oke.
Dag twee hebben we de scooter aangehouden en 3 uur surfles gehad van de locals en een Nederlands meisje ontmoet. Met die groep hebben we s avonds ricewine gedronken en de zonsondergang gekeken en de maan op zien komen vanaf een berg met uitzicht op zee (wow).

Daarna vertrokken we naar de haven voor een 4 daagse boottrip. Nederlandse jongeren, onze leeftijd en iets ouder waren in de meerderheid.
We bezochten Sumbawa, Komodo, Rinca en Flores, waar we hebben gedoucht onder een waterval, gesnorkeld op de meest beelderige plekken, gesnorkeld met manta rays van 2/3 meter doorsnee, dolfijnen gezien, Nemo's geplaagd, Komodovaranen bekeken en vooral veel lol gehad op de boot zonder enige vorm van comfort.
Slapen deden we met z'n allen op matjes op het bovendek, er was 1 wc voor zo'n 25 mensen en dat was het.

Bij aankomst in Labuan Bajo, Flores hikeden we vies, stinkend en bezweet naar een hotelletje. Een douche was nog nooit zo fijn!
In de avond meetten we een groepje van de boot voor een heerlijk diner in een restaurant met een schone wc! ( kleine dingen ga je waarderen ;))

De volgende dag kregen we ons versgewassen kleren terug (vanwege de luchtvochtigheid krijg je zelf bijna niks droog na handwasjes).
We zijn met scootertaxis naar een zwembad aan zee gegaan en hebben wederom heerlijk gegeten.
Tot nu toe wisselen we indo food en westers af, maar echt àlles is hier lekker.

Nu zijn we na een 27 uur durende busbootbusbootbus trip in Sengiggi, lombok belandt waar we bij La Chill bar hebben genoten van gratis cocktails en vermaak bij de Happy bar.
Vandaag gaan we naar Den Pasar, Bali om uit te komen in Surabaya op Java.
Daar gaan we vulkaan Ijen beklimmen, naar Yogyakarta en de Borobodur.
De 29e vliegen we naar Kuala Lumpur, waar we ons plan laten vormen door verhalen van medereizigers en de Lonely Planet.

( oh en we vinden elkaar nog steeds aardig ;D )

• 23 April 2014 - 08:05

Larissa:

Klinkt alsof jullie het geweldig naar jullie zin hebben dames!! Geniet er nog lekker van! Voordat jullie het weten, zit het er alweer op en begint het saaie leven weer!
    Enjoyyy! X